088 - 200 8800 Open/sluit menu

Praktische informatie

Doorlooptijd

2 dagen met een tussenliggende periode van 2 weken.

Tijden

Van 9:30 uur tot 17:00 uur.

Aantal deelnemers

Maximaal 10.

Incompany

Bij meerdere deelnemers is een Incompany training wellicht interessant.

Locaties

Naarden, Online, Utrecht

Liever online?

Deze training is ook online te volgen.

Deelnameprijs

€ 1.095,- excl. BTW

Inleiding

In de huidige belevingseconomie is klantgerichtheid essentieel. Om positief onderscheidend te zijn dienen organisaties excellente service te bieden vanuit een eigen identiteit en kernwaarden. Medewerkers spelen hierin een cruciale rol. Zij vormen immers het persoonlijke raakvlak tussen de organisatie en de klanten. In de training “Excellente Klantgerichtheid” leer je klantgericht te handelen vanuit het belevingsperspectief van je klanten. Je ontwikkelt op basis van effectieve principes een structureel klantgerichte houding met bijpassende vaardigheden.

Iets voor jou

De training “Excellente Klantgerichtheid” is bestemd voor verkopers, adviseurs en consultants die de verwachtingen van hun klanten willen overtreffen.

Resultaat

Je leert hoe je de klant centraal stelt. Tijdens een klantencontact kun je effectief klantbehoeften bepalen. Je maakt gebruik van een positieve communicatiestijl. Je hebt het vermogen om communicatief aan te sluiten bij verschillende klanttypen. Hierbij ben je in staat effectief om te gaan met emoties en weerstand bij klanten. Ook heb je het vermogen een hoge servicegraad te combineren met het verantwoord stellen van grenzen. Daarnaast ervaar je meer plezier en voldoening tijdens de contacten met je klanten. Op basis van bovenstaande resultaten vervul je een gemotiveerde ambassadeursrol voor de organisatie.

Ben je benieuwd of deze training bij je past? Plan een gratis gesprek met een Learning Consultant!

Programma

Dag 1

09:30 Start training

  • Klantgerichtheid in essentie.
  • Het in kaart brengen van klantbehoeften.
  • Empathisch luisteren en vragen.
  • Omgaan met verschillende klanttypen en gedragingen.
  • Het (h)erkennen van en het aansluiten op non-verbale signalen.
  • Voor de tussenliggende periode: het uitwerken van actiepunten.

17:00 Einde training

Dag 2

09:30 Start training

  • Terugkoppeling tussenliggende periode: wat ging goed en waar liggen verbeterpunten?
  • Het ontwikkelen van sterke klantrelaties.
  • Het creëren van een optimale klantbeleving.
  • Positief en constructief communiceren.
  • Omgaan met emoties en mogelijke weerstand van jouw klanten.
  • Omgaan met jouw eigen emoties binnen klantcontacten.
  • De voldoening van oprechte klantgerichtheid.
  • Voor na de training: het opstellen van een persoonlijk ontwikkelingsplan.

17:00 Einde training

Zo zorgen wij dat je het hoogste resultaat uit je training haalt…

Stap 1. Je start met een intake

Voorafgaand aan de training vindt een online intake plaats. Je kunt er tevens voor kiezen om je intake telefonisch toe te lichten. Op basis van de intake delen wij je in bij een trainingsgroep met overeenkomstige achtergrond, leerdoelen en aandachtspunten.

Stap 2. Je volgt een inspirerende en interactieve training

De tweedaagse training “Excellente Klantgerichtheid” wordt verspreid over een periode van twee weken gegeven. Het trainingsprogramma kenmerkt zich door inspirerende inleidingen, die gevolgd worden door theoretische inzichten en praktijkgerichte opdrachten. Plenaire sessies worden afgewisseld met het uitwerken van opdrachten in subgroepen. Het trainingsprogramma is zo opgezet dat je met en van elkaar leert.

Stap 3. Een jaar lang toegang tot je Online Learning Platform

Vanaf je eerste trainingsdag bieden wij je de mogelijkheid om ondersteuning te krijgen bij het in de praktijk brengen van de kennis en inzichten die je opdoet tijdens de training. Middels het Online Learning Platform, jouw persoonlijke leeromgeving, kun je op de momenten dat het jou het beste uitkomt leren. Via de YEARTH app, je tablet of computer kun je artikelen lezen, extra informatie aanvragen, maar ook ondersteuning ontvangen van je trainer.

Over je trainer

De training wordt gegeven door een ervaren gedrags- en communicatietrainer. Onze trainers zijn mensen met een gedegen opleiding en ruime praktijkervaring. Ieder binnen zijn of haar specialisatie. Door hun jarenlange ervaring begrijpen zij wat er leeft binnen jouw vakgebied. YEARTH trainers kenmerken zich door hun aanpak; positief confronterend, sterk analytisch, gedragsspecialisten, wars van trucjes, een flinke dosis praktijk- en trainerservaring en een focus op samen met deelnemers het hoogst mogelijke resultaat behalen.

Ervaringen

Sluit

Zeer leerzaam!

Ik heb de training als zeer leerzaam ervaren. Ik ben mij van veel zaken bewuster geworden en weet hier op een specifieke manier op in te spelen. Het geleerde is voor mij een dagelijkse toevoeging geworden en heeft mijn inzichten en vaardigheden versterkt. Een goede training, goede verzorging en directe toepasbaarheid naar de praktijk.

Amber Moens, IA Sourcing Consultant

Sluit

Sterke onderbouwing

Ik ben de training gaan volgen, omdat ik in mijn dagelijks leven tegen een aantal zaken aanliep. Wat mij heeft aangesproken is dat er een sterke theoretische onderbouwing is, waardoor ik stof makkelijk heb kunnen linken aan mijn eigen casuïstiek en eenvoudig heb kunnen toepassen in de praktijk.

Het heeft direct invloed gehad op hetgeen dat voor mij belangrijk is en waar mijn ontwikkelbehoefte ligt. Ik heb een helder beeld verkregen van hoe ik zelf opereer en hoe ik overkom op anderen.

Hans Opmeer, Eigenaar STERKADO

Sluit

Een grote toegevoegde waarde

Een zeer reflectieve training, waarbij je krachten en ontwikkelpunten helder worden. In de training wordt gewerkt met duidelijke modellen en praktische werkvormen die het makkelijk toepasbaar maken. Een grote toegevoegde waarde is dat je leert te objectiveren. Zaken die ik nu intuïtief ervaar weet ik uit te leggen en anderen in mee te nemen. YEARTH Academy is vriendelijk, flexibel, denkt in kansen en mogelijkheden en alles ziet er super strak uit.

Floor Vos, Business Developer

Sluit

Een andere kijk op accountmanagement

Ik heb de training bij YEARTH Academy als zeer waardevol ervaren. Het heeft mij een andere kijk gegeven op accountmanagement. De trainer heeft veel praktijk kennis en ervaring en weet gemakkelijk een connectie te leggen tussen de verschillen en overeenkomsten binnen de groep en ieder zijn werkzaamheden. Een training volgen bij YEARTH? Vooral doen!

Robin Teeuwen, Commercieel Adviseur

Sluit

Direct toepasbaar

Ik heb de training Professioneel Accountmanagement van YEARTH Academy gevolgd. Een training met een goede structuur en een zeer persoonlijke aanpak vanuit de trainer. Wat mij heeft aangesproken, is dat de theorie wordt behandeld op basis van mijn persoonlijke casuïstiek. Geen droge inhoud, maar echt toegepast op hetgeen waar ik te maken mee krijg binnen de business. Ik ben beter in staat om gesprekstechnieken toe te passen die voor een optimaal rendement zorgen. Als je slagen wilt maken in je carrière en zorg wilt dragen voor een betere conversie, dan is dit de training die je wilt volgen!

Quinten Lookamp, Sales Development Representative

Sluit

Andere kijk op accountmanagement

Ik heb de training bij YEARTH Academy als zeer waardevol ervaren. Het heeft mij een andere kijk gegeven op accountmanagement. De trainer heeft veel praktijk kennis en ervaring en weet gemakkelijk een connectie te leggen tussen de verschillen en overeenkomsten binnen de groep en ieder zijn werkzaamheden. Een training volgen bij YEARTH? Vooral doen!

Robin Teeuwen, Commercieel Adviseur

Sluit

Concrete handvatten

Dit is een zeer uitgebreide management training, waarbij veel aspecten van leiderschap aan bod komen. De trainer maakt het gemakkelijk om het in de praktijk toe te passen door met concrete handvatten te werken die ik goed in mijn huidige werk terug kan laten komen.

Edith Eskens, Manager Ontwikkeling & Ondersteuning

Sluit

Zeer kundig en persoonlijk!

Ik heb diverse YEARTH trainingen doorlopen. Elke keer weer bijzonder inspirerend. Ze brengen de nodige inzichten en bieden me concrete handvaten voor mijn carrière. Wat mij het meeste aanspreekt is de kundigheid van de trainers en de persoonlijke aanpak.

Patricia Leeman, CEO Quantibus.nl

Sluit

Persoonlijk en hands-on

Een YEARTH Academy training is zeer persoonlijk en hands-on. Geen gecompliceerde opzet, maar een toepasbare training die het makkelijk maakt om direct praktisch mee aan de slag te gaan. Ik zou de training daarom absoluut aanraden aan anderen.

Rémy van den Berg, Salesmanager

Sluit

Een absolute aanrader!

Ik heb YEARTH ervaren als zeer servicegericht. En dat zit hem mijns inziens in het hele traject van ontvangst en verzorging tijdens sessies als in zorgvuldige voorbereidingsliteratuur, het maatwerk en afwijken van het programma in de sessies op basis van de behoeften van de groep en het individu tot en met de nazorg door middel van extra documentatie/ theorie en zelfs extra coaching. Warm!

Maar het meeste indruk heeft Erik als trainer op mij gemaakt. Hij is met niemand te vergelijken; met geen mens en geen trainer. Hij is uitzonderlijk getalenteerd op gebied van mensen doorgronden en weet direct de ‘angel’ te benoemen; hiermee heeft hij mij bijzonder geraakt en waanzinnig verder geholpen. Ik baal dat het traject er op zit!

Maaike Geijsel, Teammanager Corporate Sponsoring.

Sluit

Een hele leuke training, waarbij ik veel geleerd heb over de manier waarop ik de belangen van mijn organisatie kan behartigen en tegelijkertijd de klant uitstekende service kan bieden.

Dirk de Groot

Ik heb nu al zin om weer met klanten te praten, weet zeker dat ik ze nu beter van dienst kan zijn. Bedankt!

Saskia van Doorn

Interessante en interactieve training. Goed toepasbaar. Kundige trainer die de training op een energieke manier geeft.

Rob

Wat mij het meest heeft aangesproken is de inzichten die ik gekregen heb door de verhouding klantbehoefte en klantrelaties in kaart te brengen. Al met al een zeer goede training, fijne en kundige trainer.

Anoniem

Zeer aan te raden voor iedereen die op enige wijze contact heeft met klanten. Training was erg interactief, praktijkgericht en ging vol in op de persoonlijke behoeften. Trainer was deskundig, kon goed motiveren en inspireren. De training heeft mij veel inzicht gegeven in de stappen die ik kan nemen om mijzelf niet alleen vakinhoudelijk, maar ook persoonlijk te ontwikkelen.

Dave Vollebregt

Ik heb alleen maar positieve dingen te vertellen over deze training! Ik ben zeer tevreden over de inhoud van de training. Het heeft mij tot nieuwe inzichten gebracht.

Hasan Dural

De onderwerpen die behandeld worden zijn heel herkenbaar. De training is een eye-opener en de handvatten kunnen direct toegepast worden. Absoluut een aanrader!

Patricia Roeleveld

Beknopt, sluit goed aan op de behoefte van de groep en leerzaam. De interactie en verrassende insteek maken deze training uniek.

Kim van Ham

Plaats & data

Op de onderstaande data wordt deze training op de volgende locaties gehouden:

Naarden, Online, Utrecht

  • 8 en 22 november 2024
  • 3 en 17 december 2024
  • 5 en 19 februari 2025
  • 9 en 23 mei 2025
  • 4 en 18 september 2025
  • 6 en 20 november 2025

Kosten

Deelnameprijs € 1.095,-

Toelichting

Dit bedrag is inclusief: intake, syllabus, trainingsmaterialen, dagarrangement, uitgebreide lunch, een YEARTH certificaat en een jaar lang toegang tot het Online Learning Platform. Exclusief BTW. Wanneer je de BTW niet kunt verrekenen is vrijstelling mogelijk. Neem hiervoor even contact met ons op: 088 – 200 8800.

Training

> Voeg extra brochure toe
Geslacht*
Inschrijving voltooien. Een moment geduld a.u.b.

Wat kun je verwachten na het aanvragen van een brochure?

Na het invullen van het bovenstaande formulier kun je direct de brochure downloaden. Mocht je behoefte hebben aan een gratis intakegesprek, neem dan even contact met ons op: 088 – 200 8800.
Wij helpen je graag met het vinden van de juiste training!

Typisch YEARTH

  • Alleen de allerbeste trainers.
  • Trainingen met impact.
  • Kleine groepen.
  • Klassikaal of online.
  • Online Learning Platform.
  • ± Evaluatie score van: 9,4.

Ook Incompany

Deze training liever binnen je organisatie organiseren? Benieuwd hoe wij het programma naadloos kunnen laten aansluiten op jullie leerdoelen en behoefte? Bel voor meer informatie:
088 – 200 8800.

Beste opleider 9 jaar op rij

Datum en locatie

Persoonlijke gegevens

Geslacht*
Inschrijving voltooien. Een moment geduld a.u.b.

Wat kun je verwachten na het plaatsen van een optie?

Door het invullen van het bovenstaande formulier plaats je kosteloos een optie. Deze optie is twee weken geldig en verloopt automatisch. Een van onze Learning Consultants neemt binnen enkele dagen contact met je op en kijkt dan graag hoe je het hoogst mogelijke rendement uit je training kunt halen. Uiteraard kun je ook een optie plaatsen door ons te bellen: 088 – 200 8800.

Typisch YEARTH

  • Alleen de allerbeste trainers.
  • Trainingen met impact.
  • Kleine groepen.
  • Klassikaal of online.
  • Online Learning Platform.
  • ± Evaluatie score van: 9,4.
Beste opleider 9 jaar op rij

Datum en locatie

Reis je met de auto of OV?

Persoonlijke gegevens

Geslacht*

Digitale factuur verzenden aan

Factureren aan

Wil je dat wij een opdracht-/inkoopnummer op de factuur vermelden, dan kun je deze hier invullen. Wanneer je deze nog moet aanvragen, kun je dat ook hier aangeven.

BTW verrekenbaar?
Inschrijving voltooien. Een moment geduld a.u.b.

Wat kun je verwachten na je inschrijving?

Na inschrijving ontvang je binnen één werkdag een e-mail van je persoonlijke trainingsassistent met de bevestiging van je aanmelding, een link naar je intake en uitleg over jouw trainingstraject. Mocht je vragen hebben kun je natuurlijk ook even bellen: 088 – 200 8800.

Typisch YEARTH

  • Alleen de allerbeste trainers.
  • Trainingen met impact.
  • Kleine groepen.
  • Klassikaal of online.
  • Online Learning Platform.
  • ± Evaluatie score van: 9,4.
Beste opleider 9 jaar op rij

Anderen bekeken ook

Klantgericht Opereren in 4 maanden

Producten en diensten lijken meer en meer op elkaar. Om deze reden wordt het steeds belangrijker om je klanten een onderscheidende klantervaring te laten beleven. De kunst is niet alleen te voldoen aan de verwachtingen...

Klantgericht Opereren in 4 maanden

Klantgericht Opereren in 4 maanden

Volgende startdatum: 10 januari
Locatie: 15 locaties
Aantal dagen: 4
Deelnameprijs: € 1.995,-
Lees meer

Effectief Communiceren

Hoe ga je om met weerstand en tegenwerpingen in gesprekken? Welk effect heeft je verbale en non-verbale gedrag op anderen?

Effectief Communiceren

Effectief Communiceren

Volgende startdatum: 23 oktober
Locatie: 56 locaties
Aantal dagen: 2
Deelnameprijs: € 1.095,-
Lees meer

Persoonlijk Profileren

Hoe haal je het beste uit jezelf naar boven? Wat zijn je talenten en kwaliteiten? Hoe profileer je je op een daadkrachtige manier naar collega’s zonder dat je jezelf geweld aandoet? Hoe communiceer je helder,...

Persoonlijk Profileren

Persoonlijk Profileren

Volgende startdatum: 17 oktober
Locatie: 56 locaties
Aantal dagen: 2
Deelnameprijs: € 1.095,-
Lees meer

Professioneel Accountmanagement in 4 maanden

Als accountmanager ben je verantwoordelijk voor een groep klanten binnen de organisatie. Met deze groep klanten onderhoud je een nauw contact en bouw je aan een succesvolle samenwerking. Om dit te kunnen doen, dien je...

Professioneel Accountmanagement in 4 maanden

Professioneel Accountmanagement in 4 maanden

Volgende startdatum: 17 oktober
Locatie: 56 locaties
Aantal dagen: 4
Deelnameprijs: € 1.995,-
Lees meer