088 - 200 8800 Open/sluit menu

Praktische informatie

Doorlooptijd

Deze training wordt in 4 dagen verspreid over 4 maanden gegeven.

Tijden

Van 9:30 uur tot 17:00 uur.

Aantal deelnemers

Maximaal 8.

Locaties

Amsterdam, Den Bosch, Den Haag, Eindhoven, Rotterdam, Utrecht, Zwolle

Deelnameprijs

€ 1.895,-

Inleiding

Producten en diensten lijken meer en meer op elkaar. Om deze reden wordt het steeds belangrijker om je klanten een onderscheidende klantervaring te laten beleven. De kunst is niet alleen te voldoen aan de verwachtingen die de klant heeft, maar om deze te overtreffen. Hierdoor ontstaat een optimale klantbeleving en veelal een grotere loyaliteit. Maar hoe krijg je dit proces in werking en welke stappen zijn ervoor nodig om je klanten optimaal te bedienen? Hoe zorg je ook dat de juiste klanten zich aan jou gaan binden? In deze training “Masterclass Klantgericht Opereren” gaan wij in op een reeks aan aspecten die jou en je organisatie doen groeien door excellente klantgerichtheid.

Heb je behoefte aan wat ondersteuning? Vraag een vrijblijvend advies op maat aan.

Iets voor jou

De training “Masterclass Klantgericht Opereren” is bestemd voor accountmanagers en consultants met enkele jaren ervaring, salesmanagers en consultantmanagers.

Resultaat

Je hebt geleerd wat de principes en ingrediënten zijn van klantgerichte organisaties. Je bent in staat deze kennis aan de hand van een concreet stappenplan toe te passen binnen je organisatie. Je hebt je klanten en markt in kaart gebracht en inzicht gekregen in de relatie en verhouding tussen jou en je klanten. Je bent in staat meer rendement uit je relaties te halen door klantbeleving voorop te stellen en klantgericht te werken.

Programma

Dag 1

09:30 Start training

  • Klantgerichtheid en relatiemanagement in de essentie.
  • Intern versus extern gerichte organisaties; facts and figures!
  • Klantcontact; welke momenten hebben wij contact met onze klanten en hoe managen wij die contacten?
  • Interne 360º klantbeleving, aansluiting tussen individuen en teams.
  • Onderscheidende factoren op basis van klant- en marktbewegingen.
  • Voor de tussenliggende periode; het uitwerken van actiepunten.

17:00 Einde training

Dag 2

09:30 Start training

  • Infolab; onze klanten in kaart brengen, wat weten we van onze klanten?
  • Een transparante markt, een voordeel voor klant of verkopende partij?
  • De strategische revolutie; nieuwe vormen van waarde creatie en de veranderende rol van toeleveranciers.
  • SWOT-analyse en confrontatiematrix.
  • Het samenbrengen van externe vraag en intern commitment.
  • Voor de tussenliggende periode; het uitwerken van actiepunten.

17:00 Einde training

Dag 3

09:30 Start training

  • Strategische klantbenadering; het inzetten van resources en toegevoegde waarde.
  • De 8 fases in een verkooptraject (h)erkennen en optimaliseren.
  • De psychologie van ervaring, klantbeleving en klantloyaliteit; het vinden van de evenwichtstheorie binnen relaties.
  • Customer Intimacy; het opbouwen en managen van relaties.
  • Voor de tussenliggende periode; het uitwerken van actiepunten.

17:00 Einde training

Dag 4

09:30 Start training

  • Het voeren van effectieve gesprekken.
  • Trusted value; van klantvraag en behoefte naar het presenteren van de oplossing.
  • Het sturen van (verkoop)gesprekken door vraagtechnieken en -methodes.
  • De winnende onderhandelings- en afsluittechnieken.
  • 5 best practices met vergelijkbare marktpartijen.
  • Voor na de training; het opstellen van een persoonlijk ontwikkelingsplan.

17:00 Einde training

Benieuwd hoe wij het programma volledig laten aansluiten op je leerbehoefte? Bel 088 - 200 8800

Werkwijze

Stap 1. De intake

Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats. Je kunt hierbij kiezen voor een schriftelijke en/of telefonische intake. Op basis van de intake delen wij je in bij een trainingsgroep met overeenkomstige achtergrond, leerdoelen en aandachtspunten. Hierdoor haal je het hoogst mogelijke rendement uit de training.

Stap 2. De training

De vierdaagse training “Masterclass Klantgericht Opereren” wordt verspreid over een periode van vier maanden gegeven. Het trainingsprogramma kenmerkt zich door inspirerende inleidingen, die gevolgd worden door theoretische inzichten en praktijkgerichte opdrachten. Plenaire sessies worden afgewisseld met het uitwerken van opdrachten in subgroepen. Het trainingsprogramma is zo opgezet dat je met en van elkaar leert. Tussen de trainingsdagen door werk je opdrachten uit, welke in vervolgsessies teruggekoppeld worden. De training wordt gegeven door een ervaren salestrainer.

Stap 3. Het support-programma

YEARTH Academy biedt je vanaf de laatste trainingsdag een support-programma. Het support-programma duurt zes weken en geeft je de mogelijkheid om ondersteuning te ontvangen van de trainer bij het in praktijk brengen van je leerdoelen. Ook heb je toegang tot de MyEARTH™ Portal, een digitale leeromgeving. Wil je meer weten over ons support-programma? Neem dan contact met ons op.

Ervaringen

Sluit

Niet te vergelijken!

Sinds 7 jaar ben ik werkzaam in een groeiende salesorganisatie. Als salesmanager heb ik tientallen teams aangestuurd, honderden verkopers getraind en tienduizenden producten en diensten verkocht. Gedurende die periode heb ik een enorme hoeveelheid aan interne en externe management trainingen mogen volgen. Het verschil tussen al deze trainingen en de training van YEARTH Academy?

Goede trainers houden een spiegel voor, maar Erik van Gend maakt liever gebruik van een spreekwoordelijke camera. Hij maakt een objectieve en eerlijke documentaire van de trainee. Door middel van een zeer scherpe observatie en to-the-point feedback, kom ik tot inzichten die ik nooit eerder gezien had. De oude management theorieën zul je binnen de muren van YEARTH niet vinden. Alle theorieën zijn onderbouwd door de meest recente onderzoeken. Belangrijker; de theorie is direct toepasbaar in de praktijk met duidelijke resultaten als gevolg. De trainingsmodule ‘High Impact Leadership’ heeft mij geïnspireerd om mij de komende jaren verder te ontwikkelen tot een effectievere en verbindende manager.

De training van YEARTH Academy stelt mij in staat om het potentieel van ons team optimaal te benutten. Hartelijk dank voor de warme gastvrijheid en geweldige ervaring!

Maarten van der Walle, Salesmanager Granton Marketing Sales Force

Sluit

Uiterst inspirerend!

Professioneel, inspirerend, bijzonder waardevol, met en van elkaar leren, kleine groep, top trainer, korte lijnen en een transparante communicatie… dat is wat mij betreft een training via YEARTH in een notedop.

Daar waar je comfortzone ophoudt is de plek waar groei plaatsvindt. Tijdens de training heb ik ontdekt wat een verrijking het geeft als je eens een stapje doet buiten de zone die zo heerlijk comfortabel voelt. Diep van binnen wist ik veel dingen al, maar blijkbaar had ik toch anderen nodig om daadwerkelijk in beweging te komen. En dat is gelukt, met ondersteuning van een geweldige coach en een fijne groep. Tot op de dag van vandaag heb ik profijt van de training. Dus, gewoon doen!

Esther Hoekveld, medewerker service team Ergo Optima

Sluit

Persoonlijk

Door een zorgvuldige samenstelling van deelnemers, kwam er een dynamiek op gang waardoor de groep boven zichzelf leek uit te stijgen. De leerdoelen waren zo goed op elkaar afgestemd, dat de training heel persoonlijk werd, ook door het meeluisteren naar analyses van anderen.  De trainer gaf ons nauwgezet de juiste handvatten om stress in je dagelijkse functioneren de baas te blijven en situaties niet via een vaste programmering te beoordelen.

Deze aanpak is voor mij goud waard gebleken: Op mijn werk krijg ik meer gedaan dan voorheen. Als ik vrij ben, ben ik met andere dingen dan het werk bezig. Vroeger was ik vaak ook in gedachten ergens anders, of vloog ik van taak naar taak. Dit werkte uitputtend. Ik doe nu dingen omdat ik ze wil doen, met veel meer energie.

Ariane van Meerlant, Sales

Sluit

Confronterend!

Ik heb het afgelopen jaar een flinke stap gemaakt in mijn ontwikkeling. Ik heb daarbij bewust gekozen voor een kennisinstituut. Mijn ervaringen zijn bijzonder positief!

Patrick Drenth, Senior Controller Enexis

 

Sluit

Helder inzicht!

Tijdens de training weet de trainer op een duidelijke manier inzichtelijk te maken hoe je gesprekken kunt sturen, zodat beide partijen er als winnaar uitkomen.

Verder heeft de open en eerlijke feedback mij een beter inzicht gegeven in mijn manier van communiceren waar ik gelijk mee verder kan.

Paul Buis, Rovin

Sluit

Confronterend

Ik heb het afgelopen jaar een flinke stap gemaakt in mijn ontwikkeling. Ik heb daarbij bewust gekozen voor een kennisinstituut. Mijn ervaringen zijn bijzonder positief!

Patrick Drenth, Senior Controller Enexis

Sluit

Betrouwbaar en effectief

YEARTH ondersteunt onze organisatie al jaren bij verschillende vraagstukken. Ik ervaar de persoonlijke aanpak en het oprechte advies als zeer prettig.

Erika Swijnenburg – Vermeer, eigenaar Buitenplaats Sparrendal en Buitenplaats Amerongen

Sluit

Zeer kundig en persoonlijk!

Ik heb diverse YEARTH trainingen doorlopen. Elke keer weer bijzonder inspirerend. Ze brengen de nodige inzichten en bieden me concrete handvaten voor mijn carrière. Wat mij het meeste aanspreekt is de kundigheid van de trainers en de persoonlijke aanpak.

Patricia Leeman, CEO Quantibus.nl

Sluit

Authentiek, professioneel en persoonlijk

Ik heb meerdere cursussen gevolgd bij YEARTH Academy. Wat YEARTH bijzonder maakt is de mooie balans tussen theorie, trainer, deelnemers en jezelf. Want van allemaal kun je leren en die ruimte wordt geboden. Ik ervaar dit als een zeer doeltreffende en prettige manier van leren en ontwikkelen.

Bij YEARTH Academy ga je naar de kern en krijg je de echte inzichten die je nodig hebt om in je dagelijks werk/leven succesvoller te zijn. Waardevolle kennis waar je veel mee kan bereiken. En je hebt er niet alleen zelf profijt van maar ook je omgeving!

Kirstin Stalman – Lentz, Risicomanagement en Projectmanagement Provincie Zuid-Holland

Sluit

Een absolute aanrader!

Ik heb YEARTH ervaren als zeer servicegericht. En dat zit hem mijns inziens in het hele traject van ontvangst en verzorging tijdens sessies als in zorgvuldige voorbereidingsliteratuur, het maatwerk en afwijken van het programma in de sessies op basis van de behoeften van de groep en het individu tot en met de nazorg door middel van extra documentatie/ theorie en zelfs extra coaching. Warm!

Maar het meeste indruk heeft Erik als trainer op mij gemaakt. Hij is met niemand te vergelijken; met geen mens en geen trainer. Hij is uitzonderlijk getalenteerd op gebied van mensen doorgronden en weet direct de ‘angel’ te benoemen; hiermee heeft hij mij bijzonder geraakt en waanzinnig verder geholpen. Ik baal dat het traject er op zit!

Maaike Geijsel, Teammanager Corporate Sponsoring.

Sluit

Zeer praktijkgerichte en uitdagende training, kan hem iedereen aanbevelen. Vooral de intake vooraf en het support-programma na de training vond ik zeer onderscheidend.

Jorien Groenen

Deze training heeft mij veel inzichten en concrete handvaten geboden. Ik realiseer me nu pas hoeveel er verbeterd kan worden en hoezeer wij hier profijt van gaan hebben!

K. Jansma

Wat mij het meeste heeft aangesproken is om beter naar mezelf te kijken en daardoor meer zelfreflectie te krijgen. Ik vond het een bijzondere training.

Corstiaan Duim

Zeer inspirerende training. In een korte periode heel veel geleerd.

Anoniem

De training was gewoon erg goed, met name door de enthousiaste en duidelijke manier van trainen. Absoluut doen deze training!

Ingrid Lakhal

Toegevoegde waarde voor je carrière. Zeer zeker een aanrader. De groep en de manier van trainen waren super!

Wesley van Dreumel

Kleine groep, goede trainer en praktisch inzetbare modellen. De training is enorm leerzaam voor iedereen: veel eye-openers en een goede basis om zelf verder aan de slag te gaan.

Kelly Brunninkhuis

Aanrader! Je leert over de verschillende typen klanten en over hoe je het beste op bezwaren kunt reageren.

Soumia El Allali

Plaats & data

Op de onderstaande data wordt deze training op de volgende locaties gehouden:

Amsterdam, Den Bosch, Den Haag, Eindhoven, Rotterdam, Utrecht, Zwolle

  • 12 oktober, 9 november, 30 november en 14 december 2017
  • 1 november, 22 november en 13 december 2017 — 10 januari 2018
  • 5 december 2017 — 9 januari, 23 januari en 13 februari 2018
  • 16 januari, 13 februari, 20 maart en 10 april 2018
  • 22 februari, 22 maart, 26 april en 24 mei 2018
  • 23 maart, 20 april, 25 mei en 15 juni 2018
  • 9 april, 7 mei, 4 juni en 9 juli 2018
  • 9 mei, 6 juni, 11 juli en 22 augustus 2018
  • 14 juni, 19 juli, 23 augustus en 13 september 2018
  • 10 juli, 21 augustus, 18 september en 9 oktober 2018

Kosten

Deelnameprijs € 1.895,-

Toelichting

Dit bedrag is inclusief: intake, syllabus, trainingsmaterialen, dagarrangement, uitgebreide lunch, een officieel YEARTH certificaat en het support-programma. Exclusief BTW. Wanneer je de BTW niet kunt verrekenen is vrijstelling mogelijk. Neem hiervoor even contact met ons op: 088 – 200 8800.

Training

> Voeg extra brochure toe

Wat kun je verwachten na het aanvragen van een brochure?

Na het invullen van het bovenstaande formulier kun je direct de brochure downloaden. Mocht je behoefte hebben aan een gratis intakegesprek, neem dan even contact met ons op: 088 – 200 8800. Wij helpen je graag met het vinden van de juiste training!

Typisch YEARTH

  • Alleen de allerbeste trainers.
  • Trainingen met impact.
  • Kleine groepen.
  • Uniek support-programma.
  • De hoogste score in NL: 9,2!

Datum en locatie

Persoonlijke gegevens

Wat kun je verwachten na het plaatsen van een optie?

Door het invullen van het bovenstaande formulier kun je geheel vrijblijvend een optie plaatsen. Deze optie is twee weken geldig en verloopt na deze periode automatisch en kosteloos. Een van onze adviseurs zal binnen enkele dagen contact met je opnemen om je optie te bespreken. Uiteraard kun je ook een optie plaatsen door ons te bellen: 088 – 200 8800. Wij adviseren je graag hoe je het hoogst mogelijke rendement uit de training haalt!

Typisch YEARTH

  • Alleen de allerbeste trainers.
  • Trainingen met impact.
  • Kleine groepen.
  • Uniek support-programma.
  • De hoogste score in NL: 9,2!

Datum en locatie

Reis je met de auto of OV?

Persoonlijke gegevens

Factuurgegevens

Wil je dat wij een opdracht-/inkoopnummer op de factuur vermelden, dan kun je deze hier invullen. Wanneer je deze nog moet aanvragen, kun je dat ook hier aangeven.

BTW verrekenbaar?

Wat kun je verwachten na je inschrijving?

Na je inschrijving ontvang je direct een e-mail van jouw persoonlijke trainingsassistente met de door jou ingevulde gegevens en uitleg over het verdere verloop van het trainingstraject. Mocht je vragen hebben kun je natuurlijk ook even bellen: 088 – 200 8800.

Typisch YEARTH

  • Alleen de allerbeste trainers.
  • Trainingen met impact.
  • Kleine groepen.
  • Uniek support-programma.
  • De hoogste score in NL: 9,2!

Anderen bekeken ook

Excellente Klantgerichtheid

Excellente Klantgerichtheid

Volgende startdatum: 26 september
Locatie: 28 locaties
Aantal dagen: 2
Deelnameprijs: € 995,-
Lees meer

Professioneel Account­management

Professioneel Account­management

Volgende startdatum: 12 oktober
Locatie: 28 locaties
Aantal dagen: 4
Deelnameprijs: € 1.895,-
Lees meer

Strategisch Account­management

Strategisch Account­management

Volgende startdatum: 12 oktober
Locatie: 28 locaties
Aantal dagen: 4
Deelnameprijs: € 1.895,-
Lees meer

Effectief Communiceren in 4 maanden

Effectief Communiceren in 4 maanden

Volgende startdatum: 5 oktober
Locatie: 28 locaties
Aantal dagen: 4
Deelnameprijs: € 1.795,-
Lees meer