088 - 200 8800 Open/sluit menu

Nog geen account?

Onze trainingen kunnen zowel veilig klassikaal als online gegeven worden

Praktische informatie

Doorlooptijd

Deze training wordt in 4 dagen verspreid over 4 maanden gegeven.

Tijden

Van 9:30 uur tot 17:00 uur.

Aantal deelnemers

Maximaal 8.

Locaties

Amsterdam, Den Bosch, Den Haag, Eindhoven, Naarden, Online, Rotterdam, Utrecht, Zwolle

Liever online?

Deze training is ook online te volgen.

Deelnameprijs

€ 1.895,-

Inleiding

Producten en diensten lijken meer en meer op elkaar. Om deze reden wordt het steeds belangrijker om je klanten een onderscheidende klantervaring te laten beleven. De kunst is niet alleen te voldoen aan de verwachtingen die de klant heeft, maar om deze te overtreffen. Hierdoor ontstaat een optimale klantbeleving en veelal een grotere loyaliteit. Maar hoe krijg je dit proces in werking en welke stappen zijn ervoor nodig om je klanten optimaal te bedienen? Hoe zorg je ook dat de juiste klanten zich aan jou gaan binden? In deze training “Masterclass Klantgericht Opereren” gaan wij in op een reeks aan aspecten die jou en je organisatie doen groeien door excellente klantgerichtheid.

Iets voor jou

De training “Masterclass Klantgericht Opereren” is bestemd voor accountmanagers en consultants met enkele jaren ervaring, salesmanagers en consultantmanagers.

Resultaat

Je hebt geleerd wat de principes en ingrediënten zijn van klantgerichte organisaties. Daarnaast ben je in staat deze kennis aan de hand van een concreet stappenplan toe te passen binnen je organisatie. En heb je je klanten en markt in kaart gebracht en inzicht gekregen in de relatie en verhouding tussen jou en je klanten. Je bent in staat meer rendement uit je relaties te halen door klantbeleving voorop te stellen en klantgericht te werken.

Ben je benieuwd of deze training bij je past? Plan een gratis gesprek met een Learning Consultant!

Programma

Dag 1

09:30 Start training

  • Klantgerichtheid en relatiemanagement in de essentie.
  • Intern versus extern gerichte organisaties; facts and figures!
  • Klantcontact; welke momenten hebben wij contact met onze klanten en hoe managen wij die contacten?
  • Interne 360º klantbeleving, aansluiting tussen individuen en teams.
  • Onderscheidende factoren op basis van klant- en marktbewegingen.
  • Voor de tussenliggende periode; het uitwerken van actiepunten.

17:00 Einde training

Dag 2

09:30 Start training

  • Infolab; onze klanten in kaart brengen, wat weten we van onze klanten?
  • Een transparante markt, een voordeel voor klant of verkopende partij?
  • De strategische revolutie; nieuwe vormen van waarde creatie en de veranderende rol van toeleveranciers.
  • SWOT-analyse en confrontatiematrix.
  • Het samenbrengen van externe vraag en intern commitment.
  • Voor de tussenliggende periode; het uitwerken van actiepunten.

17:00 Einde training

Dag 3

09:30 Start training

  • Strategische klantbenadering; het inzetten van resources en toegevoegde waarde.
  • De 8 fases in een verkooptraject (h)erkennen en optimaliseren.
  • De psychologie van ervaring, klantbeleving en klantloyaliteit; het vinden van de evenwichtstheorie binnen relaties.
  • Customer Intimacy; het opbouwen en managen van relaties.
  • Voor de tussenliggende periode; het uitwerken van actiepunten.

17:00 Einde training

Dag 4

09:30 Start training

  • Het voeren van effectieve gesprekken.
  • Trusted value; van klantvraag en behoefte naar het presenteren van de oplossing.
  • Het sturen van (verkoop)gesprekken door vraagtechnieken en -methodes.
  • De winnende onderhandelings- en afsluittechnieken.
  • 5 best practices met vergelijkbare marktpartijen.
  • Voor na de training; het opstellen van een persoonlijk ontwikkelingsplan.

17:00 Einde training

Zo zorgen wij dat je het hoogste resultaat uit je training haalt…

Stap 1. Je start met een intake

Voorafgaand aan de training vindt een online intake plaats. Je kunt er tevens voor kiezen om je intake telefonisch toe te lichten. Op basis van de intake delen wij je in bij een trainingsgroep met overeenkomstige achtergrond, leerdoelen en aandachtspunten.

Stap 2. Je volgt een inspirerende en interactieve training

De vierdaagse training “Masterclass Klantgericht Opereren” wordt verspreid over een periode van vier maanden gegeven. Het trainingsprogramma kenmerkt zich door inspirerende inleidingen, die gevolgd worden door theoretische inzichten en praktijkgerichte opdrachten. Plenaire sessies worden afgewisseld met het uitwerken van opdrachten in subgroepen. Het trainingsprogramma is zo opgezet dat je met en van elkaar leert. Tussen de trainingsdagen door werk je opdrachten uit, welke in vervolgsessies teruggekoppeld worden.

Stap 3. Een jaar lang toegang tot de YEARTH Digital Community

Vanaf je eerste trainingsdag bieden wij je de mogelijkheid om ondersteuning te krijgen bij het in de praktijk brengen van de kennis en inzichten die je opdoet tijdens de training. Middels de YEARTH Digital Community, jouw persoonlijke leeromgeving, kun je op de momenten dat het jou het beste uitkomt leren. Via de YEARTH app of online omgeving kun je naslagwerk en artikelen lezen, extra informatie aanvragen, maar ook ondersteuning ontvangen van je trainer.

Over je trainer

De training wordt gegeven door een ervaren gedrags- en sales trainer. Onze trainers zijn mensen met een gedegen opleiding en ruime praktijkervaring. Ieder binnen zijn of haar specialisatie. Door hun jarenlange ervaring begrijpen zij wat er leeft binnen jouw vakgebied. YEARTH trainers kenmerken zich door hun aanpak; positief confronterend, sterk analytisch, gedragsspecialisten, wars van trucjes, een flinke dosis praktijk- en trainerservaring en een focus op samen met deelnemers het hoogst mogelijke resultaat behalen.

Ervaringen

Sluit

Zeer leerzaam!

Ik heb de training als zeer leerzaam ervaren. Ik ben mij van veel zaken bewuster geworden en weet hier op een specifieke manier op in te spelen. Het geleerde is voor mij een dagelijkse toevoeging geworden en heeft mijn inzichten en vaardigheden versterkt. Een goede training, goede verzorging en directe toepasbaarheid naar de praktijk.

Amber Moens, IA Sourcing Consultant

Sluit

Sterke onderbouwing

Ik ben de training gaan volgen, omdat ik in mijn dagelijks leven tegen een aantal zaken aanliep. Wat mij heeft aangesproken is dat er een sterke theoretische onderbouwing is, waardoor ik stof makkelijk heb kunnen linken aan mijn eigen casuïstiek en eenvoudig heb kunnen toepassen in de praktijk.

Het heeft direct invloed gehad op hetgeen dat voor mij belangrijk is en waar mijn ontwikkelbehoefte ligt. Ik heb een helder beeld verkregen van hoe ik zelf opereer en hoe ik overkom op anderen.

Hans Opmeer, Eigenaar STERKADO

Sluit

Een grote toegevoegde waarde

Een zeer reflectieve training, waarbij je krachten en ontwikkelpunten helder worden. In de training wordt gewerkt met duidelijke modellen en praktische werkvormen die het makkelijk toepasbaar maken. Een grote toegevoegde waarde is dat je leert te objectiveren. Zaken die ik nu intuïtief ervaar weet ik uit te leggen en anderen in mee te nemen. YEARTH Academy is vriendelijk, flexibel, denkt in kansen en mogelijkheden en alles ziet er super strak uit.

Floor Vos, Business Developer

Sluit

Een andere kijk op accountmanagement

Ik heb de training bij YEARTH Academy als zeer waardevol ervaren. Het heeft mij een andere kijk gegeven op accountmanagement. De trainer heeft veel praktijk kennis en ervaring en weet gemakkelijk een connectie te leggen tussen de verschillen en overeenkomsten binnen de groep en ieder zijn werkzaamheden. Een training volgen bij YEARTH? Vooral doen!

Robin Teeuwen, Commercieel Adviseur

Sluit

Direct toepasbaar

Ik heb de training Professioneel Accountmanagement van YEARTH Academy gevolgd. Een training met een goede structuur en een zeer persoonlijke aanpak vanuit de trainer. Wat mij heeft aangesproken, is dat de theorie wordt behandeld op basis van mijn persoonlijke casuïstiek. Geen droge inhoud, maar echt toegepast op hetgeen waar ik te maken mee krijg binnen de business. Ik ben beter in staat om gesprekstechnieken toe te passen die voor een optimaal rendement zorgen. Als je slagen wilt maken in je carrière en zorg wilt dragen voor een betere conversie, dan is dit de training die je wilt volgen!

Quinten Lookamp, Sales Development Representative

Sluit

Andere kijk op accountmanagement

Ik heb de training bij YEARTH Academy als zeer waardevol ervaren. Het heeft mij een andere kijk gegeven op accountmanagement. De trainer heeft veel praktijk kennis en ervaring en weet gemakkelijk een connectie te leggen tussen de verschillen en overeenkomsten binnen de groep en ieder zijn werkzaamheden. Een training volgen bij YEARTH? Vooral doen!

Robin Teeuwen, Commercieel Adviseur

Sluit

Concrete handvatten

Dit is een zeer uitgebreide management training, waarbij veel aspecten van leiderschap aan bod komen. De trainer maakt het gemakkelijk om het in de praktijk toe te passen door met concrete handvatten te werken die ik goed in mijn huidige werk terug kan laten komen.

Edith Eskens, Manager Ontwikkeling & Ondersteuning

Sluit

Zeer kundig en persoonlijk!

Ik heb diverse YEARTH trainingen doorlopen. Elke keer weer bijzonder inspirerend. Ze brengen de nodige inzichten en bieden me concrete handvaten voor mijn carrière. Wat mij het meeste aanspreekt is de kundigheid van de trainers en de persoonlijke aanpak.

Patricia Leeman, CEO Quantibus.nl

Sluit

Persoonlijk en hands-on

Een YEARTH Academy training is zeer persoonlijk en hands-on. Geen gecompliceerde opzet, maar een toepasbare training die het makkelijk maakt om direct praktisch mee aan de slag te gaan. Ik zou de training daarom absoluut aanraden aan anderen.

Rémy van den Berg, Salesmanager

Sluit

Een absolute aanrader!

Ik heb YEARTH ervaren als zeer servicegericht. En dat zit hem mijns inziens in het hele traject van ontvangst en verzorging tijdens sessies als in zorgvuldige voorbereidingsliteratuur, het maatwerk en afwijken van het programma in de sessies op basis van de behoeften van de groep en het individu tot en met de nazorg door middel van extra documentatie/ theorie en zelfs extra coaching. Warm!

Maar het meeste indruk heeft Erik als trainer op mij gemaakt. Hij is met niemand te vergelijken; met geen mens en geen trainer. Hij is uitzonderlijk getalenteerd op gebied van mensen doorgronden en weet direct de ‘angel’ te benoemen; hiermee heeft hij mij bijzonder geraakt en waanzinnig verder geholpen. Ik baal dat het traject er op zit!

Maaike Geijsel, Teammanager Corporate Sponsoring.

Sluit

Zeer praktijkgerichte en uitdagende training, kan hem iedereen aanbevelen. Vooral de intake vooraf en het support-programma na de training vond ik zeer onderscheidend.

Jorien Groenen

Deze training heeft mij veel inzichten en concrete handvaten geboden. Ik realiseer me nu pas hoeveel er verbeterd kan worden en hoezeer wij hier profijt van gaan hebben!

K. Jansma

Wat mij het meeste heeft aangesproken is om beter naar mezelf te kijken en daardoor meer zelfreflectie te krijgen. Ik vond het een bijzondere training.

Corstiaan Duim

Zeer inspirerende training. In een korte periode heel veel geleerd.

Anoniem

De training was gewoon erg goed, met name door de enthousiaste en duidelijke manier van trainen. Absoluut doen deze training!

Ingrid Lakhal

Toegevoegde waarde voor je carrière. Zeer zeker een aanrader. De groep en de manier van trainen waren super!

Wesley van Dreumel

Kleine groep, goede trainer en praktisch inzetbare modellen. De training is enorm leerzaam voor iedereen: veel eye-openers en een goede basis om zelf verder aan de slag te gaan.

Kelly Brunninkhuis

Aanrader! Je leert over de verschillende typen klanten en over hoe je het beste op bezwaren kunt reageren.

Soumia El Allali

Plaats & data

Op de onderstaande data wordt deze training op de volgende locaties gehouden:

Amsterdam, Den Bosch, Den Haag, Eindhoven, Naarden, Online, Rotterdam, Utrecht, Zwolle

  • 10 december 2020 — 21 januari, 18 februari en 18 maart 2021
  • 26 januari, 23 februari, 23 maart en 20 april 2021
  • 9 februari, 9 maart, 6 april en 4 mei 2021
  • 11 maart, 1 april, 29 april en 27 mei 2021
  • 24 maart, 21 april, 19 mei en 16 juni 2021
  • 12 april, 10 mei, 7 juni en 5 juli 2021
  • 21 mei, 18 juni, 16 juli en 13 augustus 2021
  • 14 juni, 12 juli, 16 augustus en 13 september 2021
  • 14 juli, 18 augustus, 15 september en 13 oktober 2021
  • 24 augustus, 21 september, 19 oktober en 16 november 2021
  • 3 september, 1 oktober, 29 oktober en 26 november 2021
  • 5 oktober, 2 november en 30 november 2021 — 4 januari 2022

Kosten

Deelnameprijs € 1.895,-

Toelichting

Dit bedrag is inclusief: intake, syllabus, trainingsmaterialen, dagarrangement, uitgebreide lunch, een YEARTH certificaat en een jaar lang toegang tot de YEARTH Digital Community. Exclusief BTW. Wanneer je de BTW niet kunt verrekenen is vrijstelling mogelijk. Neem hiervoor even contact met ons op: 088 – 200 8800.

Training

> Voeg extra brochure toe
Geslacht*

Wat kun je verwachten na het aanvragen van een brochure?

Na het invullen van het bovenstaande formulier kun je direct de brochure downloaden. Mocht je behoefte hebben aan een gratis intakegesprek, neem dan even contact met ons op: 088 – 200 8800.
Wij helpen je graag met het vinden van de juiste training!

Typisch YEARTH

  • Alleen de allerbeste trainers.
  • Trainingen met impact.
  • Kleine groepen.
  • Klassikaal of online.
  • YEARTH Digital Community.
  • ± Evaluatie score van: 9,3.

Ook Incompany

Deze training liever binnen je organisatie organiseren? Benieuwd hoe wij het programma naadloos kunnen laten aansluiten op jullie leerdoelen en behoefte? Bel voor meer informatie:
088 – 200 8800.

Datum en locatie

Persoonlijke gegevens

Geslacht*

Wat kun je verwachten na het plaatsen van een optie?

Door het invullen van het bovenstaande formulier plaats je kosteloos een optie. Deze optie is twee weken geldig en verloopt automatisch. Een van onze Learning Consultants neemt binnen enkele dagen contact met je op en kijkt dan graag hoe je het hoogst mogelijke rendement uit je training kunt halen. Uiteraard kun je ook een optie plaatsen door ons te bellen: 088 – 200 8800.

Typisch YEARTH

  • Alleen de allerbeste trainers.
  • Trainingen met impact.
  • Kleine groepen.
  • Klassikaal of online.
  • YEARTH Digital Community.
  • ± Evaluatie score van: 9,3.

Datum en locatie

Reis je met de auto of OV?

Persoonlijke gegevens

Geslacht*

Digitale factuur verzenden aan

Wil je dat wij een opdracht-/inkoopnummer op de factuur vermelden, dan kun je deze hier invullen. Wanneer je deze nog moet aanvragen, kun je dat ook hier aangeven.

BTW verrekenbaar?

Wat kun je verwachten na je inschrijving?

Na inschrijving ontvang je binnen één werkdag een e-mail van je persoonlijke trainingsassistent met de bevestiging van je aanmelding, een link naar je intake en uitleg over jouw trainingstraject. Mocht je vragen hebben kun je natuurlijk ook even bellen: 088 – 200 8800.

Typisch YEARTH

  • Alleen de allerbeste trainers.
  • Trainingen met impact.
  • Kleine groepen.
  • Klassikaal of online.
  • YEARTH Digital Community.
  • ± Evaluatie score van: 9,3

Anderen bekeken ook

Excellente Klantgerichtheid

In de huidige belevingseconomie is klantgerichtheid essentieel. Om positief onderscheidend te zijn dienen organisaties excellente service te bieden vanuit een eigen identiteit en kernwaarden. Medewerkers spelen hierin een cruciale rol. Zij vormen immers het persoonlijke...

Excellente Klantgerichtheid

Excellente Klantgerichtheid

Volgende startdatum: 14 januari
Locatie: 30 locaties
Aantal dagen: 2
Deelnameprijs: € 995,-
Lees meer

Professioneel Account­management in 4 maanden

Als accountmanager ben je verantwoordelijk voor een groep klanten binnen de organisatie. Met deze groep klanten onderhoud je een nauw contact en bouw je aan een succesvolle samenwerking. Om dit te kunnen doen, dien je...

Professioneel Account­management in 4 maanden

Professioneel Account­management in 4 maanden

Volgende startdatum: 10 december
Locatie: 30 locaties
Aantal dagen: 4
Deelnameprijs: € 1.895,-
Lees meer

Strategisch Account­management in 4 maanden

De verschillen tussen aanbieders worden transparanter, inzichtelijker en kleiner. De hedendaagse klant stelt andere en hogere eisen aan zijn leveranciers en organisaties kunnen daar veelal moeilijk op anticiperen. Met als gevolg dat de verhoudingen tussen...

Strategisch Account­management in 4 maanden

Strategisch Account­management in 4 maanden

Volgende startdatum: 10 december
Locatie: 30 locaties
Aantal dagen: 4
Deelnameprijs: € 1.895,-
Lees meer

Effectief Communiceren in 4 maanden

Bewust communiceren is één van de belangrijkste ingrediënten voor succes. Het is een essentieel onderdeel bij het opbouwen en onderhouden van je relaties. Het geeft je de mogelijkheid om op een duidelijke en heldere manier je...

Effectief Communiceren in 4 maanden

Effectief Communiceren in 4 maanden

Volgende startdatum: 10 december
Locatie: 30 locaties
Aantal dagen: 4
Deelnameprijs: € 1.795,-
Lees meer